شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۰۳:۵۷

آغاز تولید از عمیق‎ترین میدان فراساحلی نفتی و گازی جهان

باشگاه خبری فراساحل: تولید در میدان فراساحلی Stones واقع در آب‌های عمیق خلیج مکزیک به عنوان عمیق‎ترین میدان نفت و گاز دریایی جهان آغاز شد. شرکت Shell آمریکا تولید در میدان فراساحلی Stones واقع در آب‌های عمیق خلیج مکزیک را آغاز کرد، این میدان عمیق‎ترین میدان نفت و گاز دریایی جهان است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، انتظار می‎رود که تولید میدان Stones پس از تکمیل در سال 2017 میلادی به روزانه 50 هزار بشکه معادل (boe/d) برسد. تولید نفت این میدان توسط تاسیسات زیردریایی در عمق 9 هزار و 500 فوت (دو هزار و 900 متر) انجام می‌شود.

یک فروند شناور تولید، ذخیره، و بارگیری (FPSO) به عنوان سکوی میزبان در این پروژه فعالیت می‌کند. این شناور سیزدهمین شناور FPSO به کار گرفته شده در پروژه‌های شرکت شل است. مالکیت و اداره میدان نفتی Stones به طور کلی در اختیار شرکت شل است. این میدان دومین میدان نفت و گاز شل در خلیج مکزیک است که در لایه Lower Tertiary اقدام به تولید نفت و گاز می‌کند. پیش از این و در سال 2010 تولید میدان Perdido آغاز شده بود. اکتشاف میدان Stones در سال 2005 انجام گرفت. این میدان در 320 کیلومتری جنوب غرب نیواورلئان، لوئیزیانا در آبهای خلیج مکزیک واقع شده است. آغاز تولید نفت در میدان Stones نشانگر قابلیت و پیشگامی شرکت شل در استفاده از FPSOها در میدان‌های فراساحلی عمیق در سراسر جهان است.

در همین حال، در این پروژه طراحی کم هزینه‎ای برای چاه‌ها استفاده شده است که مواد کمتر و هزینه نصب کمتری را لازم داشت. انتظار می‌رود استفاده از این روش یک میلیارد دلار در هزینه بهره برداری از چاه صرفه جویی به همراه داشته باشد. طراحی و اتصال FPSO به میدان نفتی به گونه‌ایست که در شرایط آب و هوایی نامساعد بتواند ایمن باشد. در صورت بروز طوفان بسیار شدید این شناور می‌تواند از میدان جدا و دور شود و پس از پایان طوفان دوباره به میدان مراجعت کرده و به آن متصل شود. تولید نفت شل از میدان‌های عمیق خود هم اکنون به روزانه 600 هزار بشکه می‌رسد. با اکتشاف‌های انجام شده انتظار می‌رود که تا اوایل دهه 2020 تولید این میدان‌ها به 900 هزار بشکه افزایش یابد.



  کد خبر : 2323
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :